16 January 2011

CYPRESS COOL RAJAWALI Air Minuman Kesihatan No.1 Di Dunia

Mengapa Air
AIR : merupakan kurniaan Ilahi yang sangat ajaib. Semua hidupan memerlukan air .Lebih daripada 70% berat normal manusia adalah air.
‘ dan Allah menurunkan hujan dari langit untuk menyucikan kamu dengan air hujan itu dan menghilangkan dari kamu gangguan-gangguan syaitan untuk menguatkan hatimu dan memperteguhkan dengannya telapak kakimu ‘
Al Anfaal : 11

RAHSIA KAUM HUNZA
 Kaum ini dikatakan memiliki purata umur terpanjang di dunia dengan rata-rata dari mereka berusia lanjut antara 120 hingga 140 tahun dan setelah satu penyelidikan saintifik dilakukan di kawasan tersebut, hasil kajiannya sangat mengejutkan.
 RAHSIA umur panjang kaum ini dikaitkan dengan faktor AIR YANG MEREKA MINUM!!!
 Kajian Dr Patrick Flanagan menunjukkan molekul air yang diminum oleh kaum tersebut sangat kecil hingga mencapai 5 nanometer iaitu 2000 kali ganda lebih kecil dari sel darah merah di samping memiliki potensi eletrik ( caj eletrik ) tersendiri yang dipanggil zeta potential.

 Molekul air yang sangat kecil ini yang juga dipanggil nano colloids dengan potensi eletrik ini berinteraksi dengan molekul hidrogen dan oksigen hingga membentuk struktur kristal molekul air tersebut yang memudahkan penyerapan hingga ke dalam sel tubuh paling kecil sekalipun.
 Punca keadaan ini berlaku adalah kerana air yang diminum oleh kaum Hunza ini digali di atas gunung yang dikelilingi oleh pohon cypress. Akar pokok ini berselirat memasuki telaga kaum Hunza manakala buah dan amber (resin / getah pokok cypress ) didapati terendam di dalam air telaga tersebut.
 Minuman tenaga cypress tidak hanya merupakan ekstrak amber pine cypress semata-mata tetapi juga merupakan campuran dengan sejenis garam yang juga dimakan oleh kaum tersebut yang dipanggil garam Hunza yang digali sejauh 2000 kaki ke dalam tanah. Garam ini dalam istilah hari ini dipanggil Mineral Garam Kristal Holland.

 Garam inilah yang dimaksudkan oleh Rasulullah SAW sebagaimana sabdanya dari Riwayat Ibnu Abbas:

‘ Barang siapa yang memulakan makan dengan mamakan secubit garam , maka Allah akan menghindarkan 330 jenis penyakit dan yang paling ringan adalah gila, kusta, sakit perut, sakit gigi dan yang bakinya hanya Allah jua yang mengetahuinya ‘


KANDUNGAN
[ 1 ] Kristal Galian (Mineral) Holland ( Garam Hunza)
[ 2 ] Ekstrak Amber Pokok Cypress
[ 3 ] Ekstrak Daun Cypress ,
[ 4 ] Air Zam – Zam
[ 5 ] Air Hidrogen

 



KOMBINASI MINERAL GARAM KRISTAL DAN EKSTRAK AMBER CYPRESS
Garam mempunyai kemujaraban yang unik dan suci sebagai pembersih yang meleraikan radiasi serta reaksi protein. Kerja-kerja enzim yang unik ini dapat merangsang kepada kejadian sintesis protein yang lebih berkesan. Kombinasi garam kristal dan amber pine cypress akan meningkatkan tenaga molekul serta sel kerana di situ terdapat unsur yang mengupayakan makromelikul protein yang kompleks iaitu Deoxyribonucleic Acid (DNA). DNA yang terletak di dalan nukleus sel ini mengandungi kod-kod genetik yang membawa maklumat daripada semua organ serta tingkah laku diri. Ini membolehkan rangsangan yang betul dan sistematik dihantar kepada DNA supaya organ badan dapat berfungsi dengan baik.

PENGATURAN MOLEKUL AIR

[ 1 ] CYPRESS COOL mengaktifkan molekul air ,memecahkan klusternya dan menjadikan molekul air sangat kecil ( 2000 kali ganda lebih kecil dari sel darah merah ) dan ini memudahkan mineralnya terurai serta memudahkan penyerapan mineral tersebut untuk mengaktifkan metabolisme tubuh.
[ 2 ] CYPRESS COOL meneutralkan segala macam asid dan kimia berbahaya yang terdapat di dalam air minuman.
[ 3 ] ] CYPRESS COOL dengan gabungan mukjizat sunah, mempertingkatkan energi elektron dan melakukan pengaturcaraan kembali sel elektron ke atas air minuman memberikan kesan maksimum kepada elekrolit tubuh.
[ 4 ] ] CYPRESS COOL menjadi agen detoksifikasi yang paling sempurna untuk bekerja menyingkirkan segala kesan negatif dari makanan dan persekitaran tercemar .
[ 5 ] ] CYPRESS COOL menjadikan darah anda sebagai ‘sistem pengangkutan oksigen ‘ paling efesien. Darah yang cukup dan beroksigen tinggi adalah darah yang sihat sekaligus menjadi penebat kepada segala bentuk penyakit berbahaya seperti penyakit kardiovaskular (jantung) dan kanser. Darah yang beroksigen tinggi juga akan mempercepatkan proses pemulihan dan penyembuhan penyakit kronik.
[ 6 ] ] CYPRESS COOL menjadi catalyst untuk mewujudkan keseimbangan ( equilibrium ) antara kalsium dan iodin di bahagian tiroid untuk mereka yang sangat kurus atau yang mengalami obesiti.
[ 7 ] ] CYPRESS COOL akan mencerna kulit yang sihat , gebu dan awet muda kerana peneutralan air minum sehingga mewujudkan keadaan alkali yang tinggi menjadi agen rejuvenasi ( menghidupkan kembali sel ) yang sangat berkesan.
[ 8 ] ] CYPRESS COOL mengaktifkan mitokondria dan menjadikan tubuh memiliki potensi hidroelektrik yang tinggi. Keadaan ini akan membolehkan degupan jantung diatur semula dan menurunkan tekanan darah hingga menjadi normal. Sementara penggunaan tenaga oleh tubuh badan akan disusun berdasarkan keperluan tenaga seseorang.
[ 9 ] ] CYPRESS COOL sangat berkesan untuk pembinaan struktur tulang.Garam di dalam tulang adalah sebanyak 27% daripada keseluruhan garam tubuh.Tulang juga terdiri daripada 22% air.Osteoporosis dan athirits banyak berpunca dari masalah kekurangan garam berkualiti.
[ 10 ] ] CYPRESS COOL merawat masalah katarak dan sinus secara cepat. ( rujukan : sirah Nabi Nuh a.s berkaitan Yahudi buta yang kembali melihat ) . Pine Cypress memiliki phycenogenol dan monoterpenes yang sangat baik untuk aktiviti di kornea mata dan telinga ( merawat sinusitis ).
[ 11 ] ] CYPRESS COOL ‘bekerja’ dan berkombinasi dengan air garam Hunza dalam mengimbangi semula darah yang telah teroksida dengan mengubah, memecah , menguraikan unsur pemakanan menjadi zat nutrien dalam partikel yang sangat halus bagi memaksimakan potensi getaran.

PENDAPAT PARA SARJANA
‘ Saya telah menggunakan lebih 5000 gelen air alkali dalam hampir semua jenis masalah kesihatan dan ia sangat bermanfaat dan mujarab .’ ( Dr. Theodorebaroody ,penulis buku Alkalize or Die )‘ Meminum empat hingga lima gelas air beralkali setiap hari membantu mengimbangi tahap kesihatan anda. Air alkali bertindak seperti vitamin C, E dan beta karotene yang menjadi anti oksidan disebabkan kandungan elektron bebas yang banyak yang membantu tubuh melawan penyakit ‘ Dr. Susan Clark , penulis buku Chemistry of Success )‘ Dengan meminum air alkali, jam penuaan boleh diperlahankan .’ Dr Robert Atkins

CARA PENGGUNAAN CYPRESS COOL ®

Boleh DIMINUM sebagaimana air minuman biasa .

No comments:

Post a Comment