17 January 2011

BIO-HERB RAJAWALI

Kajian selama lebih dari 30 tahun ke atas mukjizat Nabi Nuh a.s iaitu spesies kayu bahtera dan digabungkan dengan kajian Dr Hisham bin Hashim ke atas konsep garam sunah menghasilkan dapatan yang sangat menakjubkan.

Gabungan amber ( resin / getah ) spesies pine cypress di Banjaran Ararat Turki dan mineral garam kristal yang ditemui di Pergunungan Hunza, Karokoram yang di kedalaman 2000 kaki telah mencetuskan satu fenomena dalam mencerna suatu makna baru dalam konsep makanan seharian yang wajar kita manfaatkan.

Mengapa Makanan ?
Firman Allah (Surah Al-Baqarah : 168) bermaksud: “Wahai manusia makanlah daripada apa yang Kami berikan di muka bumi ini yang halal lagi bermutu dan jangan sekali-kali kamu mengikut jejak langkah syaitan kerana syaitan itu musuh yang nyata.”


MAKANAN YANG KITA MAKAN HARI INI
Hari ini, kita berada dalam persekitaran yang tercemar , impak pencemaran akan menjadi lebih bahaya apabila ia menyangkut soal makanan yang kita makan seharian.
Kewajipan menyediakan makan dan minum ini telah disebutkan di dalam hadith Rasulullah SAW yang bermaksud :

“Seseorang telah cukup dikatakan berbuat dosa apabila ia mensia-siakan orang-orang yang menjadi tanggungan makan dan minumnya” (HR Abu Daud)



Jelaslah hak anak-anak adalah mendapat sumber makanan yang bersih dan berkhasiat bagi melancarkan tumbesaran mereka. Oleh itu sebagai seorang ibu atau bapa yang menentukan hidangan untuk keluarga pada setiap hari, seharusnya bijak memilih makanan yang segar, bersih dan berkhasiat untuk ahli keluarganya.
Pencemaran dalam makanan mentah seperti sayur, ayam, daging dan buah-buahan malah beras sekalipun sudah mencapai tahap yang sangat kritikal.

Keracunan dalam makanan mentah tersebut berpunca dari bakteria, virus, toksin dan protozoa yang terdapat dalam pelbagai sumber .
• Campylobacterosis disebabkan oleh bakteria campylobacter jenis ini yang terdapat dalam ayam mentah, daging dan susu tidak pasteur. Tanda-tanda keracunan bermula 2-5 hari selepas makan. Selain dari tanda-tanda umum, pesakit akan mengalami demam dan najis mengandungi darah.
Toksin
• Cirit-birit yang dialami oleh pengembara disebabkan oleh bakteria Escherichia coli atau E. coli yang boleh menghasilkan toksin.Penyakit ini berlaku kerana penyediaan makanan dan air tidak bersih.
• Cholera disebabkan oleh bakteria vibro cholera yang terdapat dalam ikan, kerang, kupang dan jenis-jenis siput yang ditangkap di kawasan air yang tercemar. Tanda-tanda bermula antara 1-3 hari selepas makan dan boleh bermula dengan cirit-birit ringan dan seterusnya maut akibat badan kehilangan air hasil daripada cirit-birit yang teruk.
• Gastroenteritis disebabkan oleh Yersinia enterocolitica, sejenis bakteria yang terdapat dalam daging, air, sayuran mentah dan susu tidak pasteur.Tanda-tanda bermula 2-5 hari selepas makan. Selain daripada tanda umum, demam dan kelesuan mungkin berlaku sama seperti demam selsema. Listeriosis kerana bakteria Listeria monocytogenes. Dalam kes yang parah, penyakit ini boleh menyebabkan kerosakan otak dan saraf tunjang.
• Salmonelosis. Keracunannya disebabkan oleh bakteria Salmonella yang didapati dalam ayam. Tanda-tanda umum dirasakan selepas 24-48 jam.
Keracunan berpunca dari virus
• Hepatitis A disebabkan oleh virus yang terdapat dalam kerang dan siput- siput yang ditangkap di dalam air yang dicemari oleh air kumbahan dan sayuran mentah yang tidak dibersihkan dengan sempurna.Tanda-tanda bermula dari 2-6 minggu selepas makan dan pesakit akan mengalami demam,lemah badan, tidak berselera dan jaundis. Bagi kes yang parah, kerosakan hati boleh berlaku dan membawa maut.
• Norwalkvirus disebabkan oleh virus Norwalk yang didapati dalam kerang dan siput-siput yang ditangkap di kawasan yang dicemari najis manusia. Keracunan berpunca akibat memakan siput-siput mentah dan dimasak tidak sempurna.

Keracunan berpunca dari protozoa
• Giardiasis disebabkan oleh protozoa Giardia lamblia terdapat dalam saluran usus dan najis manusia. Air kumbahan yang digunakan sebagai baja pada sayur dan penyedia makanan tidak membersihkan tangan adalah punca berlaku keracunan ini.
Keadaan makanan yang kita makan hari menggambarkan situasi yang cukup parah dan kami di Bio-Sunah mengambil amanah ini sebagai tanggungjawab sosial bagi meleraikan kemelut dalam soal ini.

Ikan dan Pengawet Mayat
Sudah tidak menjadi rahsia lagi bahawa formalin ( kimia pengawet mayat ) banyak digunakan untuk mengawet ikan supaya sentiasa kelihatan segar. Penggunaan formalin sebenarnya sudah merebak ke dalam industri makanan lain sepetti mi basah , kueh tiaw, ayam mentah dan sebagainya.
Penggunaan formalin diketahui sangat berbahaya kepada seseorang dan mengkibatkan kerosakan hati, limpa dan membawa kepada penyakit kanser.

MAKLUMAT PRODUK ( KANDUNGAN BAHAN )

1. Mineral Garam Kristal Hunza ( Holland Salt Cyrstal )
2. Air Zam-Zam,
3. Ekstrak Buah Cypress,
4. Cuka Nipah

TINDAKAN BIOHERBS YANG MENAKJUBKAN
Produk BioHerbs merupakan satu inisiatif yang sangat menakjubkan setelah kajian berpuluh-puluh tahun dalam material – material peneutralan kandungan kimia , pengurangan dan pensterilan organik terhadap mikroorganisma berbahaya yang terdapat di dalam bahan-bahan makanan mentah.

[ 1 ] BIOHERBS dengan tindakan pada skala nano menyerap ke dalam lapisan makanan mentah seperti beras, ikan, sayur dan buah-buahan lalu menarik keluar segala racun dan toksin di dalam bahan-bahan makanan mentah tadi.

[ 2 ] BIOHERBS menjadi agen peneutralan yang paling berkesan dan ampuh terhadap bahan-bahan kimia dan segala macam mikroogranaisma berbahaya melalui tindakan pensterilan organik yang unik dan berkesan.

[ 3 ] BIOHERBS ‘bekerja’ dan berkombinasi dengan air garam Hunza membersihkan bahan-bahan makanan dan menjadikan makanan tersebut kembali berkhasiat dan mampu mengimbangi semula darah yang telah teroksida dengan mengubah, memecah , menguraikan unsur pemakanan menjadi zat nutrien dalam partikel yang sangat halus bagi memaksimakan potensi getaran.

[ 4 ] BIOHERBS menjadikan makanan anda mendapatkan nutrien yang sempurna untuk bertindak menjadikan darah anda sebagai ‘sistem pengangkutan oksigen ‘ paling efesien. Darah yang cukup dan beroksigen tinggi adalah darah yang sihat sekaligus menjadi penebat kepada segala bentuk penyakit berbahaya seperti penyakit kardiovaskular (jantung) dan kanser. Darah yang beroksigen tinggi juga akan mempercepatkan proses pemulihan dan penyembuhan penyakit kronik.

[ 5 ] Kombinasi Garam Kristal Hunza dan amber pine cypress menghasilkan kemujaraban yang unik dan suci sebagai pembersih yang meleraikan radiasi serta reaksi protein. Kerja-kerja enzim yang unik ini dapat merangsang kepada kejadian sintesis protein yang lebih berkesan. Kombinasi garam kristal dan amber pine cypress akan meningkatkan tenaga molekul serta sel kerana di situ terdapat unsur yang mengupayakan makromelikul protein yang kompleks iaitu Deoxyribonucleic Acid (DNA). DNA yang terletak di dalan nukleus sel ini mengandungi kod-kod genetik yang membawa maklumat daripada semua organ serta tingkah laku diri. Ini membolehkan rangsangan yang betul dan sistematik dihantar kepada DNA supaya organ dapat berfungsi secara sepatutnya.

CARA PENGGUNAAN BIOHERBS
MASUKKAN BAHAN MAKANAN MENTAH ( SAYUR , BUAH – BUAHAN , BERAS, IKAN ) DI DALAM SATU BEKAS, ISIKAN AIR DAN TITISKAN BIOHERBS SEBANYAK 3 TITIS KE DALAM MAKANAN MENTAH ANDA TADI. DAN BIARKAN SELAMA 5 – 7 MINIT SUPAYA BIOHERBS DAPAT BERTINDAK DENGAN SEMPURNA MENGELUARKAN SEGALA TOKSIN DAN MIKROORGANISMA BERBAHAYA DARI BAHAN MAKANAN MENTAH TADI.

No comments:

Post a Comment